پاپیتال یا پیچک انگلیسی – راهنمای پرورش و نگهداری

پاپیتال یا پیچک انگلیسی – راهنمای پرورش و نگهداری

پاپیتال یا پیچک انگلیسی (Hedera helix یا English Ivy) یک تاک چوبی همیشه سبز و نیرومند است. در فضای باز، پاپیتال به عنوان یک پوشش زینتی کف زمین یا پوشش سبز زیبا برای دیوارهای سنگی یا آجری استفاده می شود. این گیاهی است که به بقیه گیاهان رونده نام پیچک را داده است. پاپیتال در خانه ها و فضا های سرپوشیده برای کاشته شدن در سبدهای آویز نیز بسیار محبوب است. پاپیتال که زادگاهش اروپاست توسط توسط ساکنان مستعمرات به دنیای جدید آورده شد، اما خیلی زود به حالت وحشی رشد کرد.

پاپیتال اغلب در مکانهایی که چمن مصنوعی و دیگر پوشش های زمین به قابل استفاده نیست به عنوان یک پوشش زمین متراکم استفاده می شود. همچنین از آن به عنوان یک پوشش رونده زینتی برای نرده ها، دیوارهای سنگی و نمای آجری استفاده می شود. پیچک انگلیسی به اندازه 30 متر از خارج به عنوان یک پوشش زمینی یا رو به بالا به عنوان تاک رونده رشد می کند. به عنوان یک پوشش زمین، گیاهان حدود 1.8 تا 2.5 متر طول دارند.

دسترسی سریع

پاپیتال یا پیچک انگلیسی یا هدرا (Hedera helix یا English Ivy) یک تاک چوبی همیشه سبز و نیرومند است. در فضای باز، پاپیتال به عنوان یک پوشش زینتی کف زمین یا پوشش سبز زیبا برای دیوارهای سنگی یا آجری استفاده می شود. این گیاهی است که به بقیه گیاهان رونده نام پیچک را داده است. پاپیتال در خانه ها و فضا های سرپوشیده برای کاشته شدن در سبدهای آویز نیز بسیار محبوب است. پاپیتال که زادگاهش اروپاست توسط توسط ساکنان مستعمرات به دنیای جدید آورده شد، اما خیلی زود به حالت وحشی رشد کرد.

پاپیتال اغلب در مکانهایی که چمن مصنوعی و دیگر پوشش های زمین به قابل استفاده نیست به عنوان یک پوشش زمین متراکم استفاده می شود. همچنین از آن به عنوان یک پوشش رونده زینتی برای نرده ها، دیوارهای سنگی و نمای آجری استفاده می شود. پیچک انگلیسی به اندازه 30 متر از خارج به عنوان یک پوشش زمینی یا رو به بالا به عنوان تاک رونده رشد می کند. به عنوان یک پوشش زمین، گیاهان حدود 1.8 تا 2.5 متر طول دارند.

نام گیاه شناسی Hedera helix
نام رایج پاپیتال، پیچک انگلیسی، عشقه، هدرا
نوع گیاه پیچک چوبی همیشه سبز
اندازه گیاه 180 سانت تا 2.5 متر ارتفاع، به عنوان تاک تا 4.5 متر طول
نور لازم نور خورشید فیلتر شده، سایه جزیی
نوع خاک خاک غنی همراه با مواد ارگانیک زیاد
pH خاک 6 تا 7.8
زمان گلدهی
رنگ گل
زادگاه شمال اروپا و غرب آسیا

راهنمای نگهداری پاپیتال یا هدرا

قبل از کاشت آن به عنوان یک گیاه فضای باز، با گل فروشی ها محلی مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید که پاپیتال در منطقه شما قابل رشد است. آنقدر پرخاشگر است که در بعضی از مناطق مانند اقیانوس آرام شمال غربی، می تواند گونه های بومی را خفه کند، و به عنوان گونه تهاجمی در نظر گرفته می شود. بنابراین، توجه داشته باشید که چگونه گیاه را تحت کنترل خود نگه دارید و در محیط مورد نظر خود محدودش کنید.

پاپیتال همچنین یک گیاه خانگی رایج است که شگفت انگیز است که در داخل بیشتر از خارج از خانه زیبا است. پیچک هوای خشک و گرم را که در بیشتر خانه ها وجود دارد، را دوست ندارد. همچنین از طرفداران تهویه هوا نیست. با این وجود، پیچک ها به دلیل زیبایی در گل فروشی ها همچنان دیده می شوند. پاپیتالی که بطور مناسب رشد کرده باشد، در گلدان های آویز، و یا به صورت رونده روی دیوار و حتی به صورت تزیین شده در داخل خانه فوق العاده است .

ترفند برای رشد پاپیتال سالم شبهای خنک و شرایط مرطوب و نمناک است. گونه های H. Helix به طور معمول دارای ریشه های هوایی هستند که به هر جایی می چسبند، بنابراین می توان گیاه را آموزش داد تا از چوب های تکیه گاه بالا برود و یا در گلدان های آویز قرار بگیرد. به یاد داشته باشید که برای بهترین رشد، بویژه در زمستانهای خشک، پیچک خود را مرتب غبار پاشی کنید.

نور لازم برای پاپیتال

هم در زمستان و هم در تابستان، پاپیتال نور روشن را دوست دارد، اما از تابش مستقیم نور خورشید در تابستان خودداری کنید. در زمستان، گیاهان از نور مستقیم خورشید کم استفاده میکند، مانند زمانی که در رو به رو روی پنجره های جنوبی قرار می گیرند.

خاک مناسب برای پیچک انگلیسی

خاک حاصلخیز، مرطوب، اما خوب زهکشی شده برای پاپیتال ها ایده آل است. در آب و هوای گرم و خشک، زمین باید به خوبی کوددهی کنید تا خنک و مرطوب باشد. در داخل خانه، پیچک های انگلیسی، خاک گلدان های زهکشی شده را دوست دارند.

آبدهی

پاپیتال در گلدان شرایط مرطوب و نمناک ام نه خیلی خیساندن را ترجیح میدهد. اجازه ندهید خاک خشک شود و آن را به طور مرتب مرطوب نگه دارید، که باعث رشد شاخ و برگهای جذاب قرمز رنگ در پاییز می شود.

دما و رطوبت

در خارج از منزل، پیچک انگلیسی در شرایط معتدل، محافظت شده از زمستان های شدید و گرمای بیش از حد تابستان بهترین رشد را دارد. شرایط بسیار مرطوب می تواند به پوسیدگی ریشه و لکه های برگ ناشی از باکتری منجر شود.

پاپیتال هایی که در داخل خانه رشد می کنند شب های سردتر اغلب زیر 15 درجه را ترجیح می دهند. بسیاری از گونه ها می توانند در زمستان در خارج از خانه در گلدان به خواب زمستانی بروند و دوباره از ساقه ها رشد کنند. در روزهای گرم تابستان بیشتر غبار پاشی کنید.

کود مناسب برای پاپیتال

این گیاه نیرومند نیاز به تغذیه کمی دارد. یک کوددهی کوچک در اوایل بهار تقریباً تمام نیاز را در شرایط ایده آل بر طرف میکند، حتی این مقدار نیز غیر ضروری است. در طول فصل رشد، با کود آهسته انتشار یا دو بار با کود مایع ضعیف کوددهی کنید.

تعویض خاک و گلدان

گیاهان پیچک کوچک هر سال و گیاهان بزرگتر را هر چند سال یکبار در خاک جدید بکارید. گیاهان پیر و خسته را می توان دوباره تازه کرد و دوباره در همان ظروف خود با خاک تازه کاشت.

تکثیر

پاپیتال ها به راحتی از قلمه های ساقه پخش می شوند. از آنجا که آنها گیاهان رونده هستند، پیچکها از پیرایش سود میکنند — از این برش ها برای تکثیر گیاهان خود استفاده کنید. قلمه های 10 تا 12 سانتی بگیرید و آنها را در آب قرار دهید تا شبکه خوبی از ریشه ها ایجاد شود، سپس در خاک گلدان بکارید. پخش کردن ساقه ها روی زمین، هر جا که خاک را لمس کنند ریشه خواهد زد. این ساقه ها را می توان از گیاه مادر جدا کرد، و دوباره کاشت.

انواع گیاه پاپیتال

اکثریت قریب به اتفاق پیچک هایی که در گل فروشی ها دیده می شوند، به اصطلاح به آنها پیچک گفته میشود، از جنس Hedera هستند. در واقع 15 گونه Hedera وجود دارد، اما H. helix ستاره مراکز پرورش گیاه است. این گیاه به طور گسترده ای در تعدادی از الگوهای و اشکال جالب برگ هیبرید شده است. نیازهای رشد برای همه پیچک های Hedera مشابه هستند.

هرس کردن گیاه پاپیتال

برای نگه داشتن بوته به صورت گرد و بوته ای، سر شاخه های جدید را قطع کنید. برای جوانسازی رشد، هر سه یا چهار سال یکبار گیاه را خیلی زیاد هرس کنید. هنگام استفاده به عنوان پوشش سطح زمین، پیچک می تواند هرس شود، اما به صورت بریدن شاخه های لبه.

مشکلات و بیماری های گیاه پاپیتال

شته ها و کنه های عنکبوتی رایج ترین آفات هستند. حشره کش های شیمیایی یا صابون های آفت کش بهترین درمان هستند.

جدی ترین بیماری ها شامل زانتانوماس (لکه برگ باکتریایی) و قارچ پوسیدگی ریشه (Rhizoctonia) است. لکه برگ باکتری توسط لکه های قهوه ای یا سیاه بر روی برگ ها مشخص می شود و موارد شدید باعث می شود که ساقه ها پیچیده و تحریف شوند. گیاهان آسیب دیده باید جدا شوند و از بین بروند و گیاهان باقی مانده را می توان با محلول 1 قسمت سرکه و 10 قسمت آب اسپری کرد.

پوسیدگی ریشه در شرایط مرطوب و گرم بسیار رایج است و در نهایت می تواند باعث پژمرده شدن گیاهان شود. گیاهان بیمار شده باید دور ریخته شوند و گیاهان باقیمانده نیز باید با یک قارچ کش حاوی تریفلومیزول درمان شوند.

آلبوم تصاویر

این مقاله را با دوستات به اشتراک بزار!

4 3 رای ها
نمره مقاله
اشتراک
خبردهی از
guest
0 نظر
Inline Feedbacks
View all comments